top of page
חיפוש

איך להפוך את הלימון ללימונדה? לכתוב מיקרו-קופי מדליק לדף 404, עכשיו אפשר גם ב-WIX!

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, או להגיע לחדר מסוים בגן ולגלות שהוא סגור. אפשר "להקדים תרופה למכה" ולהגדיר הפניה 301 ואפשר גם ליצור מיקרו-קופי ייחודי לדף שגיאה 404 – "הדף לא קיים". 3 עקרונות למיקרו-קופי לדף 404 עם דוגמאות. כל הפרטים ממש כאן - בכובע של המיקרו-קופי ובכובע של הקידום האורגני SEO.

דף 404 סטנדרטי ב-WIX.  איך לעצב 404 מקורי ומיקרו-קופי ייחודי
דף 404 הסטנדרטי של וויקס. עכשיו אפשר לעצב ולכתוב מיקרו-קופי מקורי לשגיאה 404

מתי מתקבלת הודעת שגיאה 404 ואיך זה מתקשר למעבר דירה ולדואר?

במציאות כשעוברים דירה מכתובת אחת לשנייה נרשמים לשירות "דואר עוקב" שמפנה את כל דברי הדואר מהכתובת הישנה לחדשה. באינטרנט צריך להגדיר הפניה 301, שזו בעצם הפניה מכותבת ה-URL הישנה של הדף באתר לכתובת החדשה (הסבר טכני בהמשך), אחרת מתקבלת הודעת שגיאה 404.

שגיאה 404 "דף לא קיים" (Page Not Found), מתקבלת אוטומטית במקרים שבהם כתובת ה-URL של הדף המבוקש כבר לא קיימת כי הדף נמחק או ששמו השתנתה. זהו סוג של "קישור שבור" (קישור פנימי לדף בתוך האתר, או קישור חיצוני לדף מחוץ לאתר), שקורה במקרים שמוחקים, מאחדים, או משנים שמות של דפים, ולא עושים הפנייה מהכתובת הישנה לחדש (301). הגולשים בעצם מגיעים לכתובת שהנמענים שרצו לפגוש והמידע שרצו לצרוך, עברו דירה לכתובת אחרת.

מה הקשר בין דוחות שלא שולמו, לבין ירידה ב-SEO בגוגל ולדף 404?

במקרים שעוברים דירה ולא עושים הפנייה, כל פרטי הדואר נשארים בכתובת הישנה. מכאן הדרך ל"לא קיבלתי התראות וכניסות", קצרה. באינטרנט אם הגולשים לא מגיעים ליעד הרצוי הם מקבלים את הודעת ה-404 שהיא כמו התמרור "דרך ללא מוצא". מצבים כאלו פוגמים בחווית הגלישה של המשתמשים, בניווט הזורם והחופשי באתר, ביכולת לצרוך את המידע הרצוי ולבצע את הפעולות הרצויות. מכאן הדרך למשתמשים מאוכזבים, מתוסכלים ואפילו נוטשים - קצרה. הבעיה היא שמצבים של דף לא נמצא 404 עלולים להוריד את האמון של המשתמשים באתר, ליצור תחושה של הזנחה ובעיקר לפגום בדירוג של האתר בגוגל ובקידום האורגני (SEO).


מעניין כמה פרטי דואר הגיעו לכתובת הישנה וכמה לקוחות רצו להתעניין וליצור קשר ולא הגיעו. חבל.

למה בעצם המשתמשים לא אמורים להגיע ל-404?

ברמת העיקרון המשתמשים לא אמורים לקבל הודעת שגיאה דף לא קיים 404. באתרי אינטרנט שאין כל שינוי בסדר הדפים ובשמותיהם לא אמור להופיע דף 404. במקרים שנעשה שינוי בשמות הדפים או שנמחקו דפים יש לבצע את אותה הפניה 301, וכך לא יופיע דף 404. השאיפה היא כמו בחיל אויר, 0 טעויות. במציאות רצוי להיכנס ל- Google Search Console ולטפל בכל אותן שגיאות שלעיתים קורות.

עד כאן הלימון, מעכשיו המיקרו-קופי = לימונדה.

איך מיקרו-קופי הופך את הלימון ללימונדה ומושיט יד דווקא כשלא ציפינו?

אם כבר המשתמשים טעו בניווט (אגב, זו לא טעות שלהם, אלא של מי שבונה את האתר) והגיעו לדרך ללא מוצא, כדאי להראות להם איך "לחשב מסלול מחדש" (כן, כך מתחיל ה-404 באתר שלי). כך נחלץ את המשתמשים שלא יישארו סתם תקועים בלי דרכי מילוט. כדאי גם לחייך על הדרך, כי תמיד נזכור את אלו שעזרו לנו בעת צרה :)


מה כדאי לכלול במיקרו-קופי של דף 404?

אומרים שחברות נבחנת בשעת משבר, אז למה שאתרים לא יבחנו בהודעות שגיאה? 404 זה "פאול" רציני של מי שבנה את האתר ושל המותג.

404 רגיל ולקוני רק אומר שהעמוד לא נמצא. המשתמשים חווים אכזבה, "ישנן צרות גדולות יותר", אבל בכל זאת כדאי להתייחס במיקרו-קופי של ה-404 למרכיבים הבאים:

1# להציע חלופות ניווט, יש מוצא

ליצור באפיון הדף, בעיצוב וכמובן במיקרו-קופי "צמתי" התקדמות. כדאי לצפות לאן המשתמשים רצו להגיע במקור, או לנתב אותם למקומות שבעלי האתר ירצו שיגעו. אפשר לדוגמה ליצור כפתורים והפניות לדף הבית, לדף יצירת קשר ול"דגל" המרכזי של האתר.


2# שקיפות ואחריות, זה לא אתם זה אנחנו

הרבה מהחוויה באתר קשורה לניווט. להסביר למשתמשים מה קרה, הם תפעלו נכון. רובינו אוהבים להבין מה עשינו, להרגיש שליטה, וודאות ובעיקר להרגיש צודקים, (זו לא טעות של המשתמשים). מסר כמו: "רצית להגיע לשם ואופס הגעת לפה". כדאי לקחת אחריות, אך אין צורך בהלקאה עצמית. ארגון שלוקח אחריות על המשבר, מנהל וממזער אותו.


3# לכתוב בשפה מכילה, מחוייכת ומכבדת

כנראה שהמשתמשים חוו אכזבה ואולי גם דיסונס-קוגניטיבי. נוצר פער בין הפעולה שרצו והתפיסה של המותג, לבין הודעת השגיאה בפועל. זו לא טרגדיה, אבל הומור מותאם לאפיון השפה ודימויים מעולם התוכן של המותג, יוצרים הזדמנות להעביר שוב את האופי של המותג. הומור עצמי יכול להוסיף לתפיסת הביטחון של המשתמשים במותג, כי אנשים מספיק בטוחים בעצמם יכולים לצחוק על עצמם. אולי מסיבה זו יש דפי 404 ממש מגניבים (דוגמאות בסוף).

כתיבת מיקרו-קופי לדף 404 זו כאילו ההזדמנות להשתולל ולבטא את כל היצירתיות. בפועל סבירות גבוהה שהמשתמשים אפילו לא יראו אותו, אבל בכל זאת צריך שיהיה.

תכל'ס, איך מגדירים דף 404 ב-WIX?

סוף סוף נפטרנו מ"החתול" בדף 404 הגנרי של WIX. עכשיו כבר אפשר לכתוב מיקרו-קופי ייחודי לדף 404 מותאם לאפיון השפה ולעצב אותו כמו כל דף באתר.

  1. נכנסים לעורך (Editor) לוחצים על תפריט הדפים "Menus & Pages", בצד שמאל.

  2. מוסיפים דף ע"י לחיצה על הכפתור של הוספת דף ("Add Page") בתחתית המסך.

  3. מגדירים דף בשם המדויק "error404". את שם ה-URL מגדירים בלשונית "SEO Google". כתובת ה-URL צריכה להראות לדוגמה כך: בתחילה שם הדומיין של האתר ומימין לסימן ה-/ error404 https://www.hadarsh.com/error404

  4. מגדירים שתי הגדרות חשובת: 1) דף ה-404 לא יוצג בתפריט "Hide from menu", בלשונית "Page Info". 2) דף 404 לא יוצג בחיפושים של גוגל, כלומר לכבות את "הכפתור" שלא יציג את הדף בגוגל - "Show this page in search result", בלשונית "SEO Google".

  5. עכשיו מעצבים את דף ה-404 כמו שרוצים, כמובן בסוף שומרים ומפרסמים.


איך להגדיר דף 404 ב-WIX דוגמה הדר שרת
איך להגדיר דף 404 ייחודי בעורך של וויקס

איך להימנע משגיאה 404? פשוט להגדיר הפניה 301 בממשק של WIX

בכל מקרה כדאי להקדים תרופה למכה, להגדיר מראש הפניה לכתובת החדשה וכך ולהימנע ממצבים שתופיע שגיאה 404. במקרה שמוחקים דף מהאתר או מאחדים כמה דפים לדף אחד או שמשנים שם של דף קיים, כדי לבצע קודם הפניה 301 redirect, שזה בעצם כמו שירות "עקוב אחרי" בדואר או בטלפון.

  1. נכנסים לממשק ניהול האתר "Dashboard" > להגדרות "Setting" > להגדרות "SEO" > גוללים עד "Manage 301 Redirects".

  2. בצד השמאלי של המסך מתחת לכותרת "Old Page" מגדירים את שם הדף הישן עם הסימן / משמאל. השם בעצם מורכב רק מהסיומת של ה-URL. בצד ימין מגדירים את שם הדף שעליו מבצעים את ההפניה, מתחת לכותרת "Redirect to".

  3. כל כתובות הדפים שהופנו מוצגים בחלקו התחתון של אותו מסך, כך אפשר לוודא שההפניה בוצעה כמצופה. רק לאחר ביצוע ההפניה אפשר למחוק את הדף הישן ואז ימנע המצב של שגיאה 404, שעלול לגרום כאמור לאכזבה ולירידה בקידום האורגני.


הפניה 301 בוויקס מונעת 404 שפוגע בקידום האורגני WIX SEO
איך להגדיר הפניה 301 בוויקס, במקרה של מחיקה או שינו שם דף

תכל'ס אם מקפידים לתחזק את האתר ולבצע הפניות במקרה של שינוים, הסבירות שהגולשים יגיעו לדף 404 נמוכה. בכל מקרה ל"פולנים" שבינינו וגם לאלו שלא, כדאי ליצור דף 404, לכל צרה שתבוא :)


אני כאן לכל שאלה, מהכובע של הקידום האורגני SEO וגם מהכובע של המיקרו-קופי.



>> מה חשבת על הפוסט? קיבלת ערך?

אשמח לתגובות ולשאלות שלך ממש כאן למטה. 

*כל מה שכתבת, נשאר פה ולא עובר לרחבי הפייס :)

 
bottom of page