top of page
חיפוש

מי אמר שאתרי WIX עולים לאט? איך וויקס טורבו שיפר את מהירות העלייה?

עכשיו עם WIX Turbo באמת שאתרי וויקס עולים מהר. איך החבר'ה ב-WIX שיפרו את מהירות העלייה והטעינה של האתרים? מה צריך לעשות כדי שהאתר שלי יעלה מהר? התשובה: כלום, אבל כדאי לקרוא כדי להיות בטוחים.


אתרי WIX עולים מהר לפחות כמו WordPress

המבצר האחרון של מצדדי ה- WordPress (וורדפרס/ WP) ומתנגדי WIX היה מהירות עליית אתרי וויקס. מהירות הטעינה של האתר היא קריטית לחוויית המשתמש ולקידום אורגני (SEO). אכן אתרי וויקס היו עולים יחסית לאט, אך לא עוד!

העדכון Turbo WIX (וויקס טורבו) שינה את התמונה, ושיפר משמעותית את מהירות הטעינה של אתרים הבנויים עם הפלטפורמה של WIX.


הנוסחה אכזרית - איטיות = נטישה, הגולשים מצביעים בעכבר

אסור לזלזל במהירות העלייה של האתר. רוב המשתמשים יצביעו באצבע, יינטשו אתרים שלא עולים תוך 2 שניות ויעברו לאתרים מתחרים. גוגל כמובן מבין את הנוסחה האכזרית הזו ומדרג גבוה אתרים מהירים.

למה וויקס טורבו מהיר יותר? קצת קללות טכניות

השורה התחתונה כבר כאן. לא צריך להתעמק בכל התחומים הטכניים, רק לסמוך על WIX שהם יודעים את העבודה שלהם, ודואגים שהאתרים יעלו מהר. למיטיבי לכת, הנה ההסבר הטכני איך זה באמת עובד, שאתרים של WIX עולים עכשיו מהר יותר:


Server Side Rendering

כדי שנרגיש שהאתר עולה מהר נשמרת תמונה של האתר בשרת של וויקס. עד ש-100% מהאתר עולה, מוצגת התמונה השמורה והגולשים לא מבחינים בעיכוב.


SSR Caching

וויקס מציגה את התמונה של האתר לפי המאפיינים של המשתמשים והמכשירים שמהם גלשו. כך שבכניסה הבאה

אותה תמונה כבר שמורה במטמון של השרת, ולכן תעלה מהר.


CSS

וויקס עברה מטכנולוגיית JS לטכנולוגיית CSS לתצוגה חדשה יותר של האתרים. המשמעות של השיפור - שכל ההשקעה שלך באתר מעוצב שנראה מעולה, גם תראה טוב יותר ומהר יותר.


פי 4 יותר שרתים פרוסים בעולם

המשמעות של פריסה נרחבת של שרתים היא, שהאתר שלך ישמר בשרת הקרוב ביותר. פשוט, קרוב = מהר. הרבה שרתים = גיבוי טוב יותר וסיכוי נמוך שהאתר "ייפול" ולא יהיה זמין לצפייה בכל רגע.

הביצועים והמהירות לא פחות חשובים מהתכולה

גורמים מוסמכים יודעי דבר (הביטוי הזה תמיד לא מסתדר לי, ולכן יש בו חן. אם הגורמים יודעים רק דבר אחד, איך זה שהם הפכו למוסמכים) מספרים שהפרויקט של ה- Turbo WIX דרש מהחבר'ה מאמץ עצום בכל הרוחב והעומק של הפלטפורמה. כיום WIX משקיעה ב-"פרפורמנס" (מהירות הביצועים), לא פחות מאשר במוצרים (וורטיקלים בשפת ההיי-טק) רלוונטיים ובפיצ'רים חדשניים.


אז מה צריך לעשות שהאתר שלי יעלה מהר?

תכלס, כלום. כל "הגעשפט" כבר מוטמע בתשתית של כל אתרי וויקס. זה היופי ב- WIX שכל השיפורים והתחזוקה מתעדכנים במרוכז "אול-אינקלוד".

לסקפטים שבינינו, אפשר לבדוק את מהירות טעינת האתר בכלי הזה.

בסוף הבדיקה תתקבל תוצאה וטיפים פרקטיים.

איך עוד אפשר להאיץ את מהירות עליית האתר. ישנם כמה רכיבים שלא נתמכים במסגרת שיפור המהירות כמו לדוגמה "הבלוג הישן" (החנות הישנה והרכיב של הרשימות הישנות "Old List Builder").

במקרה שהאתר עולה לאט מומלץ קודם כל לשדרג לבלוג החדש. האמת שהמיגרציה (מונח מדליק להגירה מישן לחדש) לבלוג החדש לא מפחידה. מניסיון עם אתרי לקוחות - ההסבה עוברת ממש חלק.


בקיצור, ההמלצה להתחיל בבדיקה וליישם את השינויים הספציפיים שמומלצים לאתר שלך. יכול להיות שאין בכלל שינויים לבצע, אלא פשוט להישען אחורה, להביט בכוכבים וליהנות מאתר WIX שעולה מהר :)


>> מה חשבת על הפוסט? קיבלת ערך?

אשמח לתגובות ולשאלות שלך ממש כאן למטה. 

*כל מה שכתבת, נשאר פה ולא עובר לרחבי הפייס :)


 
bottom of page