top of page
חיפוש

איך לכתוב מיקרו-קופי שעובד לגיפט-קארד? מדריך קצר שיעשה הבדל גדול במכירות ובחוויה

איך גיפט-קארד (Gift Card), משפר את המכירות של אתרי חנות (Ecommerce) ואת תפיסת המותג? למה גם המשתמשים מעדיפים להעניק אפשרויות בחירה ותשומת לב אישית? איך להגדיר שובר מתנה מותאם באתרי WIX ובעיקר איך לכתוב מיקרו-קופי שיעביר את הזהות של המותג ויהיה גם רגיש מגדר? גלו הרבה דוגמאות למיקרו-קופי ואיך זה כשנותנים גם מקבלים.


איך להגדיר מיקרו-קופי לגיפט-קארד שובר מתנה, הדר שרתמ
כיף לתת את מה שרוצים לקבל - גיפט-קארד מגדיל מכירות.

איך גיפט-קארד, יכול להגדיל את המכירות באתר החנות?

גיפט-קארד, זו דרך נהדרת להגדיל את המכירות ו"להרים" את המותג. שובר מתנה, עוזר לשמר לקוחות, להביא לקוחות חדשים לאתר החנות ובכלל להעשיר את השירותים והמוצרים שהחנות מציעה.

היתרון בצד של העסק

הגיפט-קארד עוזר למתג מוצרים ושירותים ולארוז אותם כמתנות וכחוויות, מגמה מאוד מקובלת כיום בשיווק. כך אפשר גם להגדיל את הקהל, להגיע לא רק הצרכנים המיידים שמכירים את המוצרים, אלא גם לאלו שיעניקו את המוצרים כרעיון מקורי ואישי. שוברי המתנה מגדילים את המכירות וחושפים עוד משתמשים למוצרים שבחנות האיקומרס (Ecommerce). תווי שי, מאפשרים להשתדרג לקהל ארגוני ולהציע לחברות מבחר מתנות יותר גדול ומקורי לעובדים וללקוחותיהם. הגיפט-קארד גם חוסך את ההוצאות התפעוליות שבעיסוק בהחזרות ובהחלפות.

היתרון בצד של המשתמשים

הגיפט-קארד חוסך הרבה התלבטויות בבחירה מתוך מגוון המוצרים שבחנות. כך חווית הבחירה והתאמה עוברת למקבלי הקופון. בלי פתקי החלפה, פשוט מתנה שהיא יותר שימושית ומדוייקת. מקבלי הקופון יכולים לבחור במתנה בדיוק לפי ההעדפות שלהם. שובר מתנה גם מחמיא למי שמעניקים אותו, על כך שהצליחו ל"קלוע" לטעם האישי ושחשבו על רעיון מקורי ומדוייק. הוספת ברכה אישית לקופון יכולה להדגיש את תשומת לב ואת הכוונה האישית.

השובר זו גם דרך קלה לתת מתנה לכל "סיבה למסיבה" כמו לדוגמה: יום הולדת, מעבר לבית חדש, תחילת שנת לימודים סיום שנה למורות ולגננות וכל אירוע שרוצים לחגוג בלי להתחייב בדיוק על המתנה. בשובר דיגיטלי חוסך גם את הצורך להתרוצץ בקניון ובחנויות, קליק ויש מתנה עם אפשרויות בחירה.


בקיצור, גיפט-קארד מגדיל מכירות. העסק מציע יותר שירותים מותאמים ליותר קהלים. למשתמשים יותר קל להנגיש מתנות ולאפשר ליקרים להם לבחור את מה שבדיוק מתאים להם.

אז תכל'ס איך עושים את זה שיהיה כיף לתת וכיף לקבל?

באתרי החנות של WIX יש אפשרות להוסיף Gift Card. איך עושים את זה שלב אחרי שלב ובעיקר קצת דגשים למיקרו-קופי מותאם כדי לא לשלוח אימייל גנרי עם טופס סטנדרטי.

"דיסקליימר", כדי לכתוב מיקרו-קופי מדוייק שיעביר את הזהות והאופי הייחודי של המותג אין קיצור דרך, חייבים להכין מראש מסמך אפיון שפה (Voice & Tone Design) אפילו מקוצר. בהנחה שיש כבר אפיון שפה אפשר להפשיל שרוולים ומקלדות ולהתחיל במלאכה.

1# שלב הגדרת הגיפט-קארד

במסך ה-dashboard (דשבורד) בוחרים באפשרות Gift Card (גיפט-קארד) ובאפשרות-Overview"".

במסך שיפתח אפשר לערוך את הגדרות הגיפט-קארד ע"י לחיצה על הכפתור"Edit Gift Card".


הגדרת גיפט-קארד שובר מתנה, תווי שי באתרי חנות של WIX עם מיקרו קופי מתאים
שלב הגדרת הגיפט-קארד כולל הגדרות תכניות וניסוח המיקרו-קופי שיתלווה לכרטיס.

איך מגדרים את הגיפט-קארד?

  • שם הגיפט-קארד (Name) שיופיע בכותרת. אפשר לכתוב פשוט גיפט-קארד ואת שם המותג או כל כותרת אחרת.

  • תוכן המיקרו-קופי (Description) שיהיה כתוב בהודעה, בדף הגיפט-קארד. כדאי שהמיקרו-קופי כאן ידגיש את הערך והתועלת שבמתנה למי שנותנים אותה ולמי שמקבלים אותה. אפשר להתייחס לשאלות כמו: למי הגיפט-קארד מתאים? מה הוא יחסוך למי שנותנים אותו וכמה יתרום למי שיקבלו אותו?

  • סכומי הרכישה האפשריים של הגיפט-קארד (Amount Gift Card). מומלץ להגדיר "מדרגות" הגיוניות בהתאם לרמת המחירים של המוצרים בכל חנות.

  • תאריך התפוגה של השובר (Expiration), אפשר להגדיר שלשובר אין תפוגה בכלל או להגביל את התוקף במספר חודשים מהרכישה.

  • הוספת תמונה (Image) שתוצג בדף השובר. תמונה כמובן מגדילה שימוש, עוזרת להמחשה של רעיונות למתנה ובכלל כולנו רוכשים בעיניים. כדאי גם לעדכן בשביל הגדרות הקידום האורגני (SEO) והנגישות את ה-Alt של התמונה (Edit alt text for image).




2# שלב הגדרת דף הגיפט-קארד בעורך ודוגמאות למיקרו-קופי

אחרי סיום עדכון ההגדרות של הגיפט-קארד ושמירתם, אפשר לראות איך השובר יראה בדף הגיפט-קארד ישירות בעורך (Editor) ע"י לחיצה על הכפתור, View in Editor"". למסך זה אפשר להגיע גם ישירות מדפי העורך.

לחיצה על הכפתור של ה-"Setting" תפתח מסך שמאפשר להגדיר את הגדרות הטופס של הגיפט-קארד מבחינת הטקסט (מיקרו-קופי), העיצוב ועוד הגדרות. אתמקד בהגדרות שבלשונית "Text", הרי במיקרו-קופי עסקינן. הגדרות המיקרו-קופי כאן קצת טריקיות.

  • כרגיל בשל אתגר השפה העברית שמבחינה בצורת הפניה ובכלל בין נקבה לזכר. במקרה שהקהל הפוטנציאלי של החנות כולל נשים וגברים מומלץ לאמץ את כל הכלים לכתיבה שוויונית (ועדיף בלי הסימן /) שלא נדיר רוכשות ורוכשים. לא כאן המקום לשאת את המניפסט הפמיניסטי, אבל כתיבה שוויונית זה כבר "בייסיק" וגם משתלמת לכן ולכם.

  • הטופס של הגיפט-קארד טיפה מבלבל לדוגמה, כשמבקשים אימייל או שם למי הכוונה לאלו שיקבלו את המתנה או לאלו ששלחו אותה?


הגדרת גיפט-קראד בחנות באתר WIX, הדר שרת
הגדרת הגיפט-קארד - הגדרות המיקרו-קופי בלשונית Text.

איך מגדירים את המיקרו-קופי של טופס הזמנת הגיפט-קארד?

  • י Amount - בחירת סכום הגיפט-קארד מתוך ה"מדרגות" שהוגדרו בשלב הקודם. דוגמאות למיקרו-קופי: בחירת סכום הגיפט-קארד; כמה להשקיע בגיפט-קארד?; בכמה לפנק? בהתאם לאפיון השפה, לאופי המותג ולצורת הפניה נבחר האם הגיפט-קארד הוא השקעה, פינוק, חוויה, סיור וכד'. לדוגמה באפיון השפה של חנות הסיגרים העישון מוגדר כפינוק וכהשקעה שלי בעצמי ושל האחרים שמכירים אותי בי. בהתאם נכתב המיקרו-קופי.

  • י Recipient email – כתובת האימייל של הנמען.ת שיקבלו את השובר. דוגמאות למיקרו-קופי: למי הגיפט-קארד? (כתובת אימייל); מה האימייל של מי שנפנק?; מה כתובת האימייל של הזוכה במתנה? ניסוח בשאלה קודם כל נגיש, עוזר להבנה, דומה לדיאלוג וקרוב לשפה טבעית ומדוברת. ניסוח חכם של השאלה גם עוקף את אתגר הזכר נקבה, בלי סימן / ובלי נקודה.

  • י Recipient name – השם של הנמען.ת שיקבלו את השובר. דוגמאות למיקרו-קופי: למי לשלוח את הגיפט-קארד? (שם); מה השם של מי שנפנק? את מי נפתיע? (שם). הבחירה במיקרו-קופי המתאים לכל שדה אינה שרירותית. היא צריכה להתאים לאפיון שפה, להיות עקבית ולהציג קשר בין השדות, כדי שלמשתמשים יהיה קל וברור לבצע את הפעולות. אם לדוגמה בשדה של כתובת האימייל בחרנו באפשרות ה"סולידית" והברורה למי הגיפט-קארד? (כתובת אימייל), אז גם בשדה שם נבחר באפשרות התואמת "למי לשלוח את הגיפט-קארד (שם). עיקרון האחידות והבהירות חשוב יותר מיצירתיות וממגניבות.

  • י Delivery date – זמן משלוח השובר. יש אפשרות לשלוח "עכשיו" או לבחור תאריך מהיומן. במילים אחרות, מתי ישלח שובר המתנה? דוגמאות למיקרו-קופי: מתי לשלוח את שובר המתנה? מתי הכי נוח שהמתנה תנחת באימייל?; מתי מתאים שנפתיע? לא צריך להתחכם, הכי חשוב שהמשתמשים יבינו בדיוק מה מצופה מהם לעשות. שדות של תאריך הם לרוב יותר מורכבים להבנה ולכן כדאי לנקות רעשים ולא להוסיף יותר מידי קישוטים והגנבות.

  • י Message אפשרות להוסיף הודעה וברכה אישית שתצורף אוטומטית לאימייל של הגיפט-קארד שישלח מהחנות. זו כמובן ה"תוספת שתופסת" ומעבירה את תשומת הלב האישית ממי שמעניקים את המתנה. דוגמאות למיקרו-קופי: כאן המקום להוסיף ברכה אישית וכמה מילים משלך; רוצה להוסיף הודעה אישית שלא תמחק? תוספת שמתאימה לחנות של לוחות מחיקים. כדאי לעודד את המשתמשים להוסיף "מילים טובות". זו גם ההזדמנות לקרוץ במיקרו-קופי יותר משחורר והומוריסטי בשפת המותג.

  • י Quantity כמות, כלומר מספר השוברים הרצוי. דוגמאות למיקרו-קופי: כמות; כמה שוברים? לא כדאי כאן להתחכם יותר מידי. באתרי חנויות יש קונבנציות שהמשתמשים מכירים. משמעות הכיתוב "כמות" מוכר ומקובל בדף מוצר ובסל הקניות. כאמור, בהירות עדיפה על יצירתיות.

  • י Who's the gift card for? יש אפשרות להגדיר שהשובר מתנה ישלח לעצמי או למישהו אחר. דוגמה למיקרו-קופי: למי מיועד הגיפט-קארד? כרגיל הניסוח בשאלה מאוד עוזר להבין את משמעות השדה. תמיד נחשוב איך מדברים בחנות "אמיתית". במקרים רבים המתנה ניתנת רק לאחר.ת ולא בשבילי, כך שבפועל אין צורך בשדה זה.

  • י For someone else – למישהו אחר. בלשונית "Setting" אפשר להגדיר שהגיפט-קארד ישלח רק ל"אחרים". כך הגדרה זו לא רלוונטית, וכנחסכת בעיית המגדר.

  • י For myself בשבילי. בלשונית "Setting" אפשר להגדיר שהגיפט-קארד ישלח רק ל"אחרים". כך הגדרה זו לא רלוונטית וגם כאן נחסכת בעיית המגדר.

  • י Buy now הכפתור החשוב של סיום תהליך הרכישה והזמנת השובר בפועל. אפשר גם להדגיש אותו בעיצוב מיוחד, בלשונית "Design". דוגמאות למיקרו-קופי: להזמנת הגיפט-קארד; קדימה, להזמנת הגיפט-קארד; שלחו את הפינוק; יאללה, תפתיעו. חשוב להתייחס לכפתור של השליחה. הוא צריך להניע, לעודד לפעולה עכשיו ואם אשפר גם לתת ערך ולבטא את ההבטחה. כמובן כדאי שגם כפתור זה ינוסח בשפה רגישת מגדר.



#3 שלב הגדרת האימייל והמיקרו-קופי שנשלח לנמענים של הגיפט-קארד

עכשיו כדאי להגדיר את האימייל שישלח עם הגיפט-קארד לנמען.ת כפי שעודכנו בטופס בדף הגיפט-קארד. חשוב לשמור על אחידות, ולהמשיך לבטא את שפת המותג גם במיקרו-קופי של האימייל.


איך מגדירים את האימייל והמיקרו-קופי?

במסך ה- "dashboard"בוחרים באפשרות Settings"", בקטגוריה "Communications" ובאפשרות-"Notifications You Send".


.לא לפספס את המקום שבו עורכים את האימייל, אחרת ישלח אימייל גנרי

במסך שיפתח בשורה של ה-"Gift Card" לוחצים על הכפתור "Preview & Edit".

במסך שיופיע יש ללחוץ על הכפתור "Edit" כדי להגדיר את האימייל האוטומטי שישלח עם הגיפט-קארד וקוד הקופון. העריכה של האימייל דומה לשל ניוזלטר, רק שכאן יש גם תגיות (שדות דינאמיים) המסומנות בסימן $. אלו בעצם נתונים (משתנים) שמתקבלים מטופס הזמנת הגיפט-קארד, ואין לבצע בהם שינויים.

מומלץ להוסיף מיקרו-קופי ייחודי למייל שיעביר את האישיות של המותג ויתייחס לחסמים ולתקוות שהשירות מעורר. בכתיבת המיקרו-קופי כדאי לדוגמה להתייחס לנושאים הבאים:

  • לאשר ולהדגיש את הערך של המתנה. כדאי להתייחס לאלו שהעניקו את המתנה ולמה שיקרה למי שיקבלו אותה. לתת להם תחושה שעשו את הדבר נכון. כרגע לא ניתן ב-WIX להתאים את דף התודה שנשלח אוטומטית כאישור למי שרכשו את הגיפט-קארד. המייל שנשלח הוא אותו אימייל לאישור רכישת מוצר.

  • להוסיף הנחיות לשימוש בקופון ובמידת הצורך להתייחס ל"דיסקליימרים" למימוש המתנה.

  • להזמין את המשתמשים ליצור קשר, להתייעץ ולשאול, כמובן בהתאם לאפיון השפה.

  • להניע את המשתמשים לרכישה ולנסח כפתור עם מיקרו-קופי תואם לשפת המותג.

כדאי כמובן להוסיף תמונה תואמת לאימייל ולעצב אותו בהתאם למיתוג של הלקוח. מומלץ בכל מקרה לשלוח אימייל ניסיון ("Send Test Email") כדי לבדוק איך האימייל נראה וכתוב, לפני ששומרים את כל ההגדרות.


דוגמה למיקרו-קופי לאימייל אוטומטי שנשלח למשתמשים
דוגמה לאימייל שנשלח למשתמשים שקיבלו שובר מתנה מאתר החנות של הלוחות המחיקים. החלק העליון של האימייל מתייחס לערך של המתנה.

מיקרו-קופי לאימייל אוטומטי שנשלח עם הקופון של שובר המתנה
החלק התחתון של האימייל שנשלח למי שקיבלו שובר מתנה. מיקרו-קופי שכולל הנחיות למימוש השובר.

טיפ זהב

לאחר סיום כל ההגדרות, הבדיקות והמיקרו-קופי כדאי למנף את החידוש. מומלץ לפרסם ול"הדהד" את המתנה החדשה - להוסיף פוסט בפייסבוק ובאינסטגרם ולשלוח ניוזלטר (Email Marketing) תזכורת לפני חגים ועוד מועדים שהגיפט-קארד יכול ל"סגור פינה".


שורה תחתונה

חבל להשאיר את הגיפט-קארד עם הגדרה גנרית ולא ליצור מיקרו-קופי ייחודי בכרטיס, בדף בעורך ובאימייל האוטומטי שנשלח עם קוד הקופון. עוד יותר חבל לא להגדיר גיפט-קארד, שובר מתנה ותווי שי שיכולים להגדיל את המכירות בחנות ולהעשיר את השירותים והקהלים של המותג.


אני כאן לכל שאלה, מהכובע של המיקירו-קופי, הקידום האורגני SEO והשיווק הדיגיטלי.




>> מה חשבת על הפוסט? קיבלת ערך?

אשמח לתגובות ולשאלות שלך ממש כאן למטה. 

*כל מה שכתבת, נשאר פה ולא עובר לרחבי הפייס :)

 
bottom of page