top of page
חיפוש

אאוריקה, הנוסחה שבאמת עובדת לקידום אורגני SEO של אתרים!

קידום אורגני –SEO ממש לא חייב להיות מסובך ולהצריך לשלם הון למקדמים מקצועיים, גם אם אני יורה לעצמי ברגל (:

קבלו את המתכון הבדוק שנותן תוצאות לקידום אורגני "עשה זאת בעצמך" או..כמעט בעצמך לעסק קטן עם רעיון גדול!

הנוסחה לקידום אורגני עד לדף הראשון בגוגל SEO
הנוסחה לקידום אורגני בגוגל - אין קסמים, אלא עבודה מקצועית ומדויקת

קידום אורגני זה כמו מרתון אבל כשמנצחים זה כדי להישאר

אז, החדשות הטובות שקידום אורגני עובד, נקודה!

החדשות הפחות טובות, שצריך לעבוד בזה ולהתמיד – ליצור תוכן, רלוונטי, ספציפי, מועיל, ייחודי, ומקורי, שנותן ערך לקהל היעד.

קידום אורגני ממש לא מחייב מומחה חיצוני, אך כן צריך להבין ולעבוד בזה

קידום אורגני (SEO) לא חייב להיות מסובך, כך שעסק קטן לא יוכל לעשות את רוב העבודה בכוחות עצמו. כדי לעשות קידום אורגני איכותי, יחסית מהיר ומניב תוצאות כן נדרשת מחשבה, קצת כיוון, ייעוץ, גישה ומוטיבציה. אם אין רצון ויכולות כמו שהמורות אומרות, תמיד אפשר להפריט ולשלם, וגם כל שילוב אפשרי. לדוגמא פעמים רבות אני בונה את התשתית, מתווה את הדרך ומשם הלקוחות ממשיכים.

> אז הנה המרשם שלי לקידום אורגני עשה זאת בעצמך.

אז מה הנוסחה לקידום אורגני עד לדף הראשון בגוגל?

מודה, לא נלהבת מנוסחאות, מאמינה ורואה תוצאות בתהליכים והתאמה אישית, "אבל כולם רוצים שירים פשוטים אז קחו".. הנוסחה שפיתחתי בדוקה ובאמת עובדת וגם משאירה מקום לכל אחד ואחת ולכל עסק לצקת את המרכיבים "למתכון" ולעשות קידום אורגני, הום מיד.

אז הנה הנוסחה -

תשתית טכנית + תוכן עדכני רלוונטי ומועיל + התמדה ומיקוד = דף ראשון בגוגל.

> אז עכשיו נפרק כל חלק בנוסחה, שיהיה ברור ליישום.

איך להגדיר תשתית טכנית ל- SEO?

החלק הזה של הנוסח אולי ישמע קצת סינית, ויתכן שמצריך עזרה. אל דאגה אלו הגדרות התחלתיות שלא מצריכות הרבה עדכון בהמשך. כן חשוב שיבוצעו ע"י אנשי מקצוע שאתם סומכים עליהם ויותר מכך מבינים את תחום העיסוק שלכם, שלא סתם ידחפו הגדרות ומילות מפתח של "עסק גנרי" אחר. לקוחותיי, אני "מגדילה ראש" וכוללת את התשתית הטכנית כבר בבנייה של האתר, כ"הכנה למזגן" לקידום אורגני.

  • להגדיר גוגל אנליטיקס (Google Analytics) והעיקר לעקוב ולטייב התאם. בעקרון זהו אינו כלי קידום "פר אקסלנס", אבל כל כלי שמאפשר למידה ומחקר, מסייע לאופטימיזציה ולקידום אורגני של האתר.

  • להגדיר גוגל ווב מאסטר טולס (Google Webmaster tool). כלי נפלא שמאפשר "ללמד" את גוגל במה האתר עוסק ולתייג באתר את החלקים הרלוונטיים וגם לטפל בשגיאות.

  • להגדיר כלי מיקום, כדי לעזור לגוגל להבין שהעסק שלכם רלוונטי ואפילו יש לו מיקום פיזי.

  • להגדיר תיאורים (Description) בתגיות המטא (Meta Tags) לאתר, לדפים ולתמונות בהתאם למספר התווים הרלוונטי לכל שדה.

איך ליצור תוכן עדכני רלוונטי ומועיל?

תוכן עדכני, משמע שהאתר דינאמי ומתעדכן ולא נשאר כמו "טפט" של אתר תדמיתי. עדיף למצוא סוגי תכנים שיש לעדכן בצורה אורגנית כחלק ממהות העסק – מוצרים חדשים, סדנאות שנפתחות, שירותים שמפתחים, הזמנות שנכנסות, שאלות ותשובות, המלצות וכד'.

תוכן רלוונטי, לקהל היעד שירצה לצרוך אותו ויראה בו ערך מוסף ואתכם יתפוס כמומחים בתחום.

תוכן מועיל, כזה שעונה בדיוק לצורך ולשאלות של קהל היעד, שמרגיש שאתם מבינים אותו ויודעים לתת מענה לצרכיו.

> אגב, לעיתים דווקא בחלק הזה בעלי עסקים ובעלי אתרים נתקעים. הפיצוח של התוכן הוא קריטי להצלחת הקידום האורגני. מיפוי התחום ושימוש בשאלות מנחות מעודדים לחשיבה מחודשת ומתברר שהידע והניסיון שצברנו הם מאגר בלתי נדלה של תוכן בעל ערך ללקוח הפוטנציאלי, רק צריך לחלץ, לזקק ולארגן אותו (זה כבר נושא לפוסט אחר).

איך להתמיד בתוכן בלי להרגיש בדיאטה?

קודם כל בואו נבהיר, כשאומרים תוכן, זה לא רק מאמרי דעה פובליציסטים של 500 מילה לפחות. זאת גם הסיבה שאנשים נרתעים מבלוג, חושבים שמדובר בעבדות למילים ולרמת כתיבה של צ'כוב. כאן עולות כל ההתנגדויות מבית הספר היסודי, אבל העיקר שהתוכן רלוונטי ובעל ערך ללקוח הפוטנציאלי.

תוכן זה גם תמונה, סרטון, רישום, תהליך, תצלום מסך, חוויה וכד'. כול דבר שאפשר לכתוב עליו תיאור ויגרום לקורא לצרוך אותו. זכרו, הערך הקידומי של סרטון ותמונה לא נופל מטקסט ארוך וערוך.

קשה להתמיד במשהו שלא אוהבים ולא זורם כמו דיאטה וחדר כושר. כאן צריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שהתוכן (מכל סוג שהוא) יתאים למי שאתם. לדוגמא ללקוחה מעצבת גרפית, שנרתעת ממילים ומרגישה בנוח עם אימג'ים ואיורים, התאמנו פוטו בלוג עם הרבה תמונות מעט מילים שיתארו את תהליך היצירה המרתק.

איך למקד ולהתמקד בתוכן?

החלק הזה של המשוואה דורש עבודת מיפוי מקדימה, שלאורה יוצרים את התוכן, זה עמוד השדרה. אסור לוותר על הבנה של התחום, המתחרים, מחקר מילים, חוזקות חולשות בידול ומיתוג. מבטיחה לכתוב בהמשך פוסט נפרד בנושא המרתק הזה.

אם תעבדו לפי "הקוק בוק", מבטיחה מניסיון תגיעו עם קידום אורגני לדף ראשון!

> יש לכם משהו להגיב, לשתף, לייעץ ולהתייעץ?

כאן המקום והזמן להגיב >>

bottom of page